lunes, 4 de enero de 2010

VINOS ECONÓMICOS PARA QUEDAR BIEN (VII): YLLERA


Yllera es una viva demostración de que hay muy buenos vinos fuera de las denominaciones de origen. Éste es un Vino de La Tierra de Castilla y León. Comentaros que cuando un vino no pertenece a ninguna D.O. se les llama “Vino de la Tierra de…”, hay muchos en el mercado y, aunque muchos sólo valen para vino de mesa, hay buenas excepciones y esta es una.

El Yllera (www.grupoyllera.com) que se encuentra actualmente en el mercado y del que os hablo es un crianza de 12 meses en barrica americana y francesa, y luego 12 meses más en botella, su añada es del 2004, está hecha en un 100% de tempranillo.

Como cata os puedo decir que es un vino equilibrado y muy persistente en boca, lo recomiendo básicamente para carnes rojas, embutidos o quesos.

La nota que le ponemos en Nosguatelvino es de 8 y el precio por el que lo podéis encontrar ronda entre los 6€ y lo podéis encontrar por ejemplo en www.vilaviniteca.es


2 comentarios:

Ull de bou dijo...

Moltes bodegues,( Yllera és una, però també podriem dir Abadia Retuerta) no volen seguir les estrictes normes que imposen les D.O, sobretot pel que fa a criança i tipus de raim a utilitzar.
És per això, que "s'escapen" de la D.O. per anar-se'n a les "Vinos de la Tierra", en les que ténen absoluta llibertat d'elaboració.
A voltes, aquest vins "escapats" son millors que un amb D.O.
A Catalunya, els que es volen escapar de les D.O, es passen a la D.O. Catalunya. Denominació creada, com a contenidor de tots els que volen experimentar fora de les normes.

bONrOTLLO dijo...

Doncs sí, l'Abadia Retuerta es un altre clar exemple d'un que s'ha escapat de Ribera per fer el vi que volen, ja tenía pensat més endavant parlar d'aquest vi, pero economic no es precisament, jejeje.
També a Catalunya pasen aquestes coses, ara alguns Caves s'estan escapant de la D.O. Cava per passar-se a Penedés per exemple.